Naturen er vores legeplads
Før i tiden stod friluftsbranchen over for visse problemer. Priserne var alt for høje, pasformen i bedste fald middelmådig og farverne halvtreds nuancer af skovgrøn. Så kom Niclas og Pernilla Nyrensten på banen. De er et friluftspar fra Borås i Sverige, som besluttede at gøre noget ved tingenes tilstand. De lancerede RevolutionRace i 2014 med en mission om at skabe sjovt udendørstøj af høj kvalitet til uovertrufne priser. Ingen vandrer skulle nogensinde frygte at få blåbærpletter på sine dyre udendørsbukser igen.
I starten lavede Niclas og Pernilla alt selv. De fotograferede og var selv modeller for produkterne hjemme i deres stue, brugte en garage som lager og logistikcenter og håndterede alt fra produktudvikling til kundeservice. Deres første marketingvideo? Den blev optaget med en mobiltelefon, uden manuskript og ingen lyssætning. Alle sagde, at det ville floppe, men i stedet gik internettet amok. Kapløbet om at revolutionere friluftbranchen var i gang.
Vi spoler hurtigt frem til i dag, hvor RevolutionRace er vokset til en global virksomhed med salg i over 40 lande i skrivende stund. Vi har 18 unikke webshops, 130 passionerede medarbejdere og et fantastisk hold af ambassadører, som altid er klar til at bakke os op. Med mere end 650.000 anmeldelser på vores webshop kommer vi hver dag tættere på vores mål om at bliver den mest anbefalede outdoorvirksomhed.
Vores historie
Før i tiden stod friluftsbranchen over for visse problemer. Priserne var alt for høje, pasformen i bedste fald middelmådig og farverne halvtreds nuancer af skovgrøn. Så kom Niclas og Pernilla Nyrensten på banen. De er et friluftspar fra Borås i Sverige, som besluttede at gøre noget ved tingenes tilstand. De lancerede RevolutionRace i 2014 med en mission om at skabe sjovt udendørstøj af høj kvalitet til uovertrufne priser. Ingen vandrer skulle nogensinde frygte at få blåbærpletter på sine dyre udendørsbukser igen.
I starten lavede Niclas og Pernilla alt selv. De fotograferede og var selv modeller for produkterne hjemme i deres stue, brugte en garage som lager og logistikcenter og håndterede alt fra produktudvikling til kundeservice. Deres første marketingvideo? Den blev optaget med en mobiltelefon, uden manuskript og ingen lyssætning. Alle sagde, at det ville floppe, men i stedet gik internettet amok. Kapløbet om at revolutionere friluftbranchen var i gang.
Vi spoler hurtigt frem til i dag, hvor RevolutionRace er vokset til en global virksomhed med salg i over 40 lande i skrivende stund. Vi har 18 unikke webshops, 130 passionerede medarbejdere og et fantastisk hold af ambassadører, som altid er klar til at bakke os op. Med mere end 650.000 anmeldelser på vores webshop kommer vi hver dag tættere på vores mål om at bliver den mest anbefalede outdoorvirksomhed.
2021
Året, RevolutionRace blev noteret på børsen i Stockholm.
Vores forretningsmodel
Vores forretningsmodel er egentlig ret simpel. Vi sælger kun vores friluftstøj online, direkte til vores kunder. Ved at springe agenter og forhandlere over i ligningen kan vi hurtigere få nye produkter på markedet. Mens andre mærker typisk har brug for et år til at udvikle nye produkter, tager det os kun seks måneder. En hurtigere og enklere proces uden mellemled betyder, at vi kan tilbyde tøj af høj kvalitet til en fornuftig pris.
At skære mellemledene væk og holde os til det realistiske
Vi har en mission om at gøre naturen tilgængelig for alle og at levere udendørstøj af høj kvalitet, der ikke sprænger budgettet. Det gør vi ved kun at sælge vores produkter online og gøre så meget vi selv kan i vores hovedkvarter i Borås i Sverige. Når vi skærer mellemledene fra, sparer vi på omkostningerne uden at gå på kompromis med kvaliteten og har fuld kontrol over vores produktsortiment, markedsføring og priser.
Apropos at gøre tingene selv ... Du har muligvis set nogle af os på billeder på vores hjemmeside og på de sociale medier, fordi vi mener, at intet er mere jordnært end selv at være modeller i vores eget udstyr. Vi tror på, at vores medarbejdere er vores mest værdifulde aktiv, og vores fantastiske holdånd er nøglen til vores succes. Vi arbejder vildt hårdt, men vi morer os vildt meget. Vi er altid på udkig efter folk, der er lige så begejstrede for udendørslivet som os. Vil du være med?
"Vi er på en mission om at gøre naturen tilgængelig for alle, men samtidig skal vi beskytte vores legeplads for kommende generationer.
Det glæder os at kunne blive ved med at bevæge os mod en mere bæredygtig fremtid sammen med vores fællesskab."
– Stephanie Andersson, Sustainability Manager hos RevolutionRace