Søg efter produkt
Køb

Vores historie

Det hele begyndte med et par vandrebukser med blåbærpletter, en lånt garage og en produktvideo, der gik viralt.

Det er ikke lang tid siden, at vi arbejdede med salg af friluftstøj, mens vi drømte om at etablere vores eget friluftsmærke. Vi fik den berømte aha-oplevelse på en messe, hvor vi begyndte at tale med en ligesindet eventyrer, der var utilfreds med den høje pris på hendes nye vandrebukser: "Bukserne er af en ret god kvalitet, men de var så dyre, at jeg er bange for at bruge dem i skoven. Hvad gør jeg, hvis jeg får en blåbærplet på dem, som jeg ikke kan vaske af?"

Vi havde det ofte på samme måde, da vi backpackede og rejste på eventyr rundt om i verden. Ikke nok med at de etablerede friluftsmærker var for dyre, havde bukserne også en dårlig pasform og virkede til kun at være designet til mænd. Og farverne? Fifty shades of boooring.

Markedet manglede ganske enkelt et mærke, der producerede sjovt kvalitetstøj til en fornuftig pris, og det måtte nogen jo gøre noget ved. På en tur til Everest Base Camp blev idéen om RevolutionRace født. Denne "nogen", vi ledte efter, endte med at blive os selv.

In the beginning, we ran the business out of Pernilla’s father’s garage

 

 

We shot our first product video with no script, a cell phone camera and highly questionable lighting skills.

 

 

Da vi begyndte dette eventyr, havde vi stadig meget at lære, og vores første bukser var lidt af en katastrofe. Pasformen var dårlig, tråden for svag, og håndværket elendigt. 12 forsøg og en masse hovedpine senere endte vi dog med et fantastisk første produkt – vores originale Nordwand Pants! Der var dog et men, for da vi besøgte vores producent i Vietnam, opdagede vi, at bukserne ikke var fremstillet efter vores detaljerede specifikationer. Fabrikkens leder så forfærdet til, da Niclas rev 12 par bukser op på stedet. Fabrikken samarbejdede med flere større mærker på dette tidspunkt, og vi var deres mindste (men sandsynligvis også mest højlydte) kunde. Vi havde et krisemøde, og fabrikken endte efterfølgende med at erstatte hele kollektionen.

Så snart produktionen var i gang, filmede vi vores første produktvideo uden manuskript, med et mobilkamera og et ret beskedent kendskab til belysning. Da vi havde postet videoen på de sociale medier, ringede den kvindelige medarbejder, som havde ansvaret for vores markedsføring på Facebook, og bad os om at fjerne den, fordi hun var sikker på, at den ville blive et stort flop. Tre dage senere ringede hun dog tilbage og undskyldte. På det tidspunkt var videoen gået viralt med over en million visninger. Folk elskede filmens ærlige og ægte følelse.

Efter vores 15 minutters fame på Facebook vidste vi, at vi var på rette spor - et spor, som vores konkurrenter enten havde misset eller overset. Kunderne havde brug for et funktionelt udstyr til overkommelige priser med en god pasform, som var designet af mennesker, de kunne relatere til. Og de havde meget på hjerte. Mens andre mærker nærmest flygtede fra de sociale medier, omfavnede vi dem og begyndte at opbygge et både stærkt og loyalt online community. Vi engagerede vores kunder i produktudviklingen ved at spørge ind til deres behov og ønsker. Deres feedback var med til at forbedre vores produkter.


I dag er RevolutionRace etableret i 30 lande. Vi har solgt over en million bukser verden over og har modtaget over 170.000 kundeanmeldelser i vores webshop (vi har læst de fleste). Vi er vokset ud af garagen og er flyttet ind på et kontor, der er stort nok til vores 55 ansatte. Andre ting har derimod ikke forandret sig. Det er den samme fabrik i Vietnam, der syr vores bukser, men i dag er vi en af deres bedste kunder, og vi er gode venner med ejeren. Vi producerer stadig vores egne videoer med kun en marginalt bedre belysning, og du ved derfor, at vi bruger vores penge på de vigtige ting, såsom at udvikle bedre produkter til vores kunder.

Vi har et lidenskabeligt forhold til naturen (her kan du læse mere om vores miljøpolitik), og vores ultimative mål er at få folk til at komme ud i naturen, hvor der venter mange sjove stunder. Uanset om du er vild med vandreture, klatring, skiløb, camping, rejser, gåture med hunden, blåbærplukning eller andet, har vi produktet, der får dig sikkert i mål.

Skabt af eventyrere, til eventyrere.

Naturen er vores legeplads.

Niclas og Pernilla Nyrensten
Grundlæggere, RevolutionRace

Revolution Race Team

Vælg din størrelse
×